ideeën voor grote veranderingen
Beste Woodhobbygn lezers
Grote veranderingen op komst, inderdaad dat mag je wel zeggen.
Voor zij die al fysiek bij mij zijn geweest, weten dat alles
een beetje krap begint te worden.
De Grote Atomstack Glacier neemt nogal wat ruimte in.
Als het enkel voor dat zou zijn, dan was er geen verandering
nodig. Maar er is meer op komst.
De naam Woodhobbygn.be was zeer passend toen ik aan mijn
hobby met hout begon. Doordat ik al een website had en fb en alle andere
sociale media kanalen, heb ik de naam gehouden toen ik besloot om in bijberoep te
starten. Ondertussen zijn we 2 jaar verder met mijn bijberoep en staat er meer
dan 1 laser en doe ik vooral laser graveren en dit op hout, glas, acryl enz.
Heel vaak zeggen mensen mij dat ik goed uitgerust ben voor een hobbyist maar
dit ben ik al even niet meer. Telkens opnieuw moet ik de uitleg geven dat ik nu
in bijberoep ben.
Anderzijds is er ook “whats in te name” Woodhobby heeft
niet echt met laseren te maken.
Dus …….
Een naamsverandering dringt zich meer en meer op maar niet
enkel voor dat.
Ook mijn diensten zou ik willen uitbreiden om nog meer
coolere dingen te kunnen maken waarvan de mensen denken, hoe kan dit allemaal
gemaakt worden. Maar eerlijkheidshalve , voor al deze creaties heb je ruimte
nodig en die heb ik nu (nog) niet.
Ruimte genoeg rond het huis maar zoals overal in België, bouw
je niet zomaar wat je wil.
De meest radicale oplossing is alle bijgebouwen en andere
‘koterijen’ te verwijderen en een bijgebouw vast aan het huis te plaatsen.
Hierdoor heb ik zoveel meer mogelijkheden om uit te breiden en nog meer
diensten aan te bieden zoals metaal en acryl en niet onbelangrijk misschien nog
1 of meerdere machines. Als ik ooit toch stop dan kan ik er altijd een ander
project in kwijt. Ruimte genoeg.
Een andere hindernis die ik nu nog niet moet overwinnen maar
binnen een 5 tal jaren, is de maximum grens wat je mag bijverdienen bovenop op
je ambtenaren pensioen. Dit bedrag is zeer beperkt en alles wat je meer
verdient, trekken ze af van je pensioen. In alle eerlijkheid , dit kan toch
niet de bedoeling zijn.
Nu ben ik een eenmanszaak dat ook betekent dat elke euro die
je verdient, rechtstreeks op je privé terecht komt. Met hogere belastingen en
beperkt bijverdienen voor later zoals ik jullie eerder al uitlegde.
Als ik een vennootschap opricht , dan heb ik dit probleem
niet. Dit laat mij ook toe om mijn bedrijf(je) zo goed mogelijk te laten
presteren zonder na 5 jaar de kraan te moeten toedraaien.
Waarom zou ik 5 jaar alles geven en proberen te groeien , om
dan alles te moeten loslaten en stoppen met hetgeen ik zo graag doe.
Al deze opsommingen maken dat ik dus een nieuwe naam zoek
alsook een architect, een aannemer, een boekhouder en alles wat er nog bijkomt.
Voel u vooral aangesproken om na te denken over een andere
naam en stuur maar door. Of ben jij of ken jij iemand die mij kan helpen met
bovenstaande vermeldingen van personen waarvan ik hun hulp kan gebruiken om
mijn creatie te helpen verwezenlijken, aarzel niet om te contacteren.
Zelf heb ik ook wel een idee over een naam maar ik ben toch
ook benieuwd naar jullie inbreng.
Enige nadeel is dat ik op alle kanalen terug opnieuw moet
beginnen, nieuwe site aanmaken en terug zien tevoorschijn te komen in Google en
natuurlijk liefst zo hoog mogelijk. Het terug opbouwen aan volgers en bereik,
achter de schermen dient er nog veel te gebeuren……
De toekomst zit vol veranderingen en dat is leuk.
Sowieso heb ik nog een hele resem aan administratieve rompslomp die erbij komt te kijken (plan, aanvraag vergunning etc). Dus het zal nog niet voor morgen zijn maar ik hoop jullie wel in 2027 te mogen ontvangen onder een nieuwe naam en in een nieuwe ruimte waar nog altijd het huiselijke primeert waarin we samen u creaties kunnen verwezenlijken.
Dus bij deze, kom maar af met jullie ideeën voor een nieuwe
naam en met die vriendenkring vol met architecten, bouwondernemers enz…..
Dank jullie wel en A presto
Gunter
Reacties
Een reactie posten