Grote eiken planken met gravure
De laatste maand heb ik er al een paar mogen doen, en ik vind ze mooi graveren.
Eiken planken.
Als je er iets meer power opzet, dan graveren ze mooi donker. Het contrast is dan nog zo mooi.
Als je een kleine gesloten laser hebt, kan je deze niet doen. Dan blijf je beperkt tot eventueel een snijplank, iets groter of kleiner.
Heb je een open laser, op een frame, dan kan je de planken zeker wel doen, maar in stukken. Telkens de maximum grootte van je laserbed en daar moet je dan de tekening of tekst "breken". Altijd kans op fouten natuurlijk.Met de Atomstack 120W Glacier gaat dit zeer vlot. Plank eronder en graveren. Meeste planken zijn 120cm, als je er dan 80cm van graveert, dan heb je een mooi geheel met aan de zijkant nog wat rand over. Laat de Glacier nu net 80x80cm zijn :)
Als houtliefhebber is het om gek te worden om daar rond te lopen. Ruwe planken, verschillende maten en vormen, vriendelijke man en de nodige apparatuur om de plank nog even bij te schaven.
Bij 5 planken ben ik dan maar gestopt. :) Ik moet ze ook nog kwijtraken he.
De kersenplank (driehoekig) kwam er bij een opwelling nog bij :)
Hieronder nog wat voorbeelden van gravures op eiken planken. Alhoewel een foto nooit de realiteit kan vangen, heb je toch een indruk hoe mooi zo een plank kan worden met een gravure erop.
Er zaten al wat barsten en gaten in, maar na die weg te zagen en een beetje te schuren zag de plank er al veel netter uit.
Het ontwerp was ook van de klant
Bij deze was het ontwerp van de klant, maar een plank van mezelf.
Het ontwerp was voorzien voor een plank van een 50cm, maar werd vergroot en aangepast voor deze plank van 120cm.
Zeer tevreden met het resultaat.
Alle planken kwamen buiten te hangen nadat ze werden vernist met bootvernis of dergelijke. Jammer heb ik geen voor en na foto's, aangezien ze allen door de klant zelf werden vernist. Met de vernis erop, wordt de gravure nog iets donkerder en komen de nerven van het hout veel meer tot hun recht.
Ik denk dat de ontvangers van de planken allen zeer blij zijn met het resultaat. Ik zou het toch zijn.
Reacties
Een reactie posten