Discretie
Vandaag de dag vragen voor discretie is bijna onmogelijk. Iedereen wil met iets uitpakken op sociale media. Viraal gaan, in de hoop op snelle winsten, "beroemd" worden, influencer. Wat die job ook inhoud. Voor mij lijkt het eerder uw ziel verkopen aan de hoogst biedende, maar allé. Ik ben waarschijnlijk van de oude stempel.
Maar, zoals gezegd, discretie. Niet voor de hand liggend tegenwoordig.
Voor mij is het heel duidelijk. Als u me vraagt voor discretie, dan krijgt u dat ook. Als ik zelf voel dat ik er discreet mee moet omgaan, zonder dat het gevraagd is, dan volg ik toch mijn gevoel.
Zo mocht ik al redelijk veel projecten maken die binnenkamers moeten blijven omwille van namen, logo's of andere gevoeligheden die mensen liever niet naar buiten zien komen. Of de datum voor het cadeau af te geven is pas later.
Hoe graag ik er ook mee zou uitpakken, omwille dat ze er echt wel mooi uitzien, ik doe het niet.
En zoals hieronder is er ook niets aan als promotie. Al geeft het wel een klein idee wat zoal mogelijk is.
De erkenning die ik krijg om er niet mee uit te pakken is me meer waard dan de snelle win om mooie foto's op mijn socials of site te zetten. Binnen de kringen waar die discretie hoog in het vaandel wordt gedragen, zal mijn naam wel naar boven komen. Alleen is het moeilijker om daarin snel te groeien. Meestal staat mijn logo nergens op, dus de ontvanger weet niet vanwaar zijn geschenk komt tenzij hij er naar vraagt.
Ik heb er toch alle vertrouwen in dan dit de enige juiste manier is om daar naam en faam te maken.
Diegene die me gevonden hebben, zien daar ook het voordeel van in en komen voor hun volgend project gewoon terug.
Slow but steady is de enige juiste manier. Ik zou het niet anders willen.
Heb je zelf een project(je) dat niet iedereen hoeft te zien of weten, je weet waar je me kan vinden.
Reacties
Een reactie posten